Friday, May 17, 2013

Perbezaan Umur...

ASSALAMUALAIKUM...
sekali lagi muncul utk menaip entry baru...
asal lh minah senget ni...Pagi2 buta mcm ni tak tidur2...hehehe...
Actually ..aku pun tak paham dan tak tahu apa problem aku...
memang susah sangat2 nak tidur...
Ker dah ada satu tabiat tak boleh tidur malam...eeerrrkkk scary giler...
macam mana nak ubah ni...hew...
tapi tak pelah..sekarang ni bukan aku nak citer pasal aku tak blh tidur malam...
Aku nak citer pasal PERBEZAAN UMUR...
aku buka topik ni sebabnya ramai lah kan dok PM aku tnya...
"Eh qila,ok ke kahwin dengan orang yang jarak jauh perbezaan umur?"
"Qila,bahagia ke kahwin dengan orang yang lagi matang?"
"Qila ko ok ke kahwin dengan orang yang jarak usia jauh dari ko?tak da masalah cara hidup berbeza ke?atau cara pemikiran berbeza ke?"

ok..ok..ok...dah cukup2 lh tu soalan yg tanya aku ok ke tak,bahagia ke tak kahwin dengan orang yg jauh perbezaan umur...
Klu mengikut kehidupan aku,ALHAMDULILLAH teramat bahagia dan happy sgt2...Even kitorang jauh beza 10tahun...But...Kitorang tetap serasi bersama...dalam apapun tetap satu kepala...sangat2 memahami antara satu sama lain...Tak pernah lah bercanggah pendapat or apa2pun lah..Selalu nya apa yang aku fikirkan dan apapun yang aku rasa ok,en zauj pun akan ok dan yang bestnya bila kitorang selalu sama pendapat...tak pernah bercanggah2...tu yang merapatkan lagi kasih sayang kami...Pernah sekali tu kan...En zauj belikan handbag senyap2...Dan aku teramat2 lah sukanya jgn ckp..sangat2 menepati citarasa i okey..Dia selalu tahu apa yang aku nak,apa yang aku tak nak,apa yang aku fikir kan..everthing...dia amat arif tentang aku...So bagi aku utk korang katakan orang yang jarak usia jauh ni selalu tak saling sama pendapat,citarasa,cara hidup...mmg bagi aku teetttt...tak releven lah...

Setiap orang tu berbeza2...Bagi aku en zauj aku ok jer...Dia dapat ikut rentak hidup aku sebagai seorang yang baru berusia 20tahun...Even aku tahu zaman 20tahun dia dh lama berlalu...tapi dia cool beb...dia blh follow lagi jiwa remaja aku ni...kadang2 dia pn jadi budak2 mcm aku...Korang blh bayangkan tak...aku mcm budak2,en zauj pn bertukar perangai budak2+abg Long yg mmg sah2 ORIGINAL budak2...mmg happening giler lah rumah kitorang....Riuh rendah dengan gelak ketawa aksi2 kitorang...Tapi bila keluar je rumah,masing2 berubah jadi matang...Cover sey...kahkahkah... 

Apapun persoalan perbezaan umur ni tak jadi masalah pn klu korang blh cari TITIK keserasian korang...Yang penting korang rasa happy dan bahagia dengan apa korang buat..Tak kisah lah yang muda ikut life yang tua atau yang tua ikut life yang muda..
tapi...en zauj aku tak dalah dok ikut aku je...Kitorang banyak mix and match kan cara hidup kitorang...sometimes ikut en zauj,sometimes ikut aku...Tengok pada keadaan lah kn... 
Bagi aku Hidup ni jangan terlalu fokus utk menjadi matang dari hari ke hari..Kadang kala kita kena masuk kan cara kehidupan kebudak budakkan dalam hidup kita..Baru lah kita akan rasa enjoy nya dengan hidup kita...tak dalah serius2 24hour... 
En zauj pn pernah cakap sejak kahwin dengan aku,hidup dia lebih banyak ketawa,happy,seronok...Dan aku pun rasa sejak kahwin dengan en zauj,aku rasa kematangan tu dah mula ada dalam diri aku..cuma kadang2 ada,kadang2 tak da....
So perbezaan umur sebenarnya ada kebaikkan nya..Ia blh mengubah kehidupan kita utk jadi lebih menarik...Penuh dengan cerita yang pelbagai2 versi dan cara yang berbeza2....Dua perjalanan cerita yang berbeza menjadi SATU...Budak Kecik + Budak Besar...comel kan...
Dan yang paling penting aku akan sentiasa comel je bila berada di sisi en zauj..AL maklum lah budak kocik...  hehehe... ok lah takat sini jer..



comel kan..dah mcm aku dengan En zauj..So sweet...


Adios!!!